Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

Dobre prakse za ravnanje na socialnih omrežjih

Izvršilni odbor je na seji dne 18. 6. 2020 sprejel Smernice za ravnanje zdravnikov in zobozdravnikov na socialnih omrežjih.

Namen teh je predstaviti dobre prakse za ravnanje zdravnikov in zobozdravnikov na socialnih omrežjih in opozoriti na potencialne negativne posledice neprimernih objav.

V luči nekaterih objav zdravnikov in zobozdravnikov (v nadaljevanju zdravnikov) na socialnih omrežjih, ki so v javnosti dvignile veliko prahu, je Izvršilni odbor na seji dne 18. 6. 2020 sprejel Smernice za ravnanje zdravnikov in zobozdravnikov na socialnih omrežjih (v nadaljevanju Smernice), katerih namen je izpostaviti najboljše prakse za ravnanje zdravnikov na tem področju.

V uvodu so predstavljena nekatera najbolj prepoznavna in razširjena socialna omrežja ter prednosti in slabosti njihove uporabe, temu po sledi še predstavitev zakonskih omejitev glede komuniciranja prek socialnih omrežij (ki se nanašajo na kazensko, prekrškovno in civilno pravo).

V drugem delu Smernice vsebinsko povzemajo primerljive dokumente, ki so jih sprejele stanovske organizacije zdravnikov v drugih državah (ZDA, Velika Britanija, Nemčija, Švica) in določajo ter pojasnjujejo 5 načel uporabe socialnih omrežij, katerih upoštevanje bo tako zdravnikom kot drugim uporabnikom v odnosu do zdravnikov zagotovilo najboljšo izkušnjo komuniciranja na spletu:

  1. Zavedaj se svoje javne podobe na spletu in jo previdno oblikuj.
  2. Zavedaj se, da javna in zasebna sfera delovanja zdravnika ne moreta biti vselej ločena.
  3. Do drugih uporabnikov bodi vselej vljuden, obziren in spoštljiv.
  4. Pri aktivnostih na socialnih omrežjih se vselej zavedaj, da te drugi zaradi tvojega poklica opazujejo še natančneje.
  5. Podpiraj svoje kolege in interveniraj, kadar je to potrebno.

Besedilo smernic

Zdravniški poklic je eden od poklicev, pri katerih ima splošna javnost glede nivoja obnašanja njegovih nosilcev še posebej visoka pričakovanja – tudi na socialnih omrežjih.

Celotno besedilo smernic je dostopno tukaj.


61. člen Kodeksa določa:

»Zdravnik se zaveda, da vsako neustrezno, lahkomiselno, za zdravnika nečastno in ponižujoče dejanje prizadene tudi druge zdravnike in zdravstveno osebje ter zdravstvo v celoti. Za zdravnika nečastna je vsaka zloraba javnih pooblastil in sredstev za osebno okoriščanje.«