Zdravniška zbornica Slovenije (v nadaljevanju: zbornica) je dne 28. 12. 2020 na Vlado RS, Ministrstvo za zdravje RS in poslanske skupine Državnega zbora naslovila Predloge amandmajev v postopku sprejemanja Zakona o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7).
Zbornica je poslanske skupine pozvala k sprejetju naslednjih amandmajev:
1. Predlog spremembe 41. člena ZZUOOP
Trenutno besedilo četrtega odstavka 41. člena ZZUOOP določa, da se morajo sredstva za izvedbo mikrobioloških preiskav na virus SARS-CoV-2 po tem členu uporabiti za izvajanje zdravstvene dejavnosti v mreži javne zdravstvene službe. Zbornica je izpostavila, da peti odstavek 41. člena ZZUOOP ne omejuje, da bi minister za zdravje s sklepom za izvajanje preiskav na virus SARS-CoV-2 lahko določil zgolj izvajalce zdravstvene dejavnosti v mreži javne zdravstvene službe, ampak so s sklepom lahko določeni tudi drugi izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki niso del mreže javne zdravstvene službe. V kolikor so s sklepom iz petega odstavka 41. člena ZZUOOP lahko določeni tudi zasebni izvajalci zdravstvene dejavnosti brez koncesije, je po mnenju zbornice določba, ki omeji financiranje izvedenih preiskav zgolj na izvajalce znotraj javne zdravstvene mreže diskriminatorna do izvajalcev zunaj javne zdravstvene mreže.
Zbornica je predlagala, da bi se financiranje preiskav na virus SARS-CoV-2 iz prvega in petega odstavka 41. člena ZZUOOP, zagotavljalo tudi za izvajalce zunaj javne zdravstvene mreže.
2. Predlog spremembe 123. člena ZIUOPDVE
Trenutno veljavno besedilo 123. člena ZIUOPDVE sredstva za financiranje dodatka za delo v rizičnih razmerah zagotavlja zgolj zasebnim izvajalcem socialnega in zdravstvenega varstva, ki dejavnost opravljajo v okviru javne zdravstvene službe, medtem ko do javnega financiranja navedenega dodatka niso upravičeni izvajalci zdravstvene dejavnosti brez koncesije, kljub temu, da morajo svojim zaposlenim ta dodatek izplačati na podlagi 18. člena Posebnega tarifnega dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 5/12).
Zbornica je zato predlagala, da se financiranje dodatka za delo v rizičnih razmerah zasebnih izvajalcev zdravstvene oz. socialne dejavnosti brez koncesije uredi smiselno enako kot financiranje dodatka za delo v rizičnih razmerah na področju dejavnosti vrtcev. Zbornica namreč meni, da bi zakonodajalec moral javno financiranje zagotoviti tudi zasebnim izvajalcem zdravstvene oz. socialne dejavnosti brez koncesije, če se je odločil, da bo zagotovil
javno financiranje dodatka za delo v rizičnih razmerah zasebnim vrtcem brez koncesije.
Celoten dopis je na voljo
tukaj.