V tokratni pogovorni oddaji Omizje na regionalni RTV Maribor je bilo govora o problematiki dostopnosti do družinskega zdravnika.
Sodelovali sta tudi zdravnici Maja Arzenšek, dr. med., spec. druž. med., predstojnica organizacijske enote Splošno zdravstveno varstvo v ZD dr. Adolfa Drolca Maribor, in Polona Campolunghi Pegan, dr. med., spec. druž. med., članica Odbora za osnovno zdravstvo Zdravniške zbornice Slovenije, ter zastopnica pacientovih pravic pri NIJZ Maribor Adela Postružnik.
Vabljeni k poslušanju celotne oddaje >>>>
Maja Arzenšek, dr. med., spec. druž. med., je pojasnila, da so pred dobrim letom začeli z uvajanjem naročanja preko centralnega centra za naročanje, kjer medicinske sestre ves dan odgovarjajo na klice. Pred tem je bilo prav telefonsko naročanje največji problem. Zdaj opažajo bistveno manj pritožb, da jih pacienti ne uspejo doklicati. Prav tako je mogoče naročanje tudi preko aplikacije in osebno v ambulanti.
Predstojnica organizacijske enote Splošno zdravstveno varstvo v ZD dr. Adolfa Drolca Maribor je dodala, da pa se še vedno soočajo s tem, da ambulante, ki imajo zelo veliko opredeljenih, ne uspejo dovolj hitro, kot bi si ljudje želeli, odgovoriti na vse zahteve.
Polona Campolunghi Pegan, dr. med., spec. druž. med., članica Odbora za osnovno zdravstvo Zdravniške zbornice Slovenije, je v nadaljevanju slikovito pojasnila, da v steklenico, ki drži en liter, ni mogoče naliti dveh litrov. Na težave v družinski medicin odbor opozarja že vrsto let.
»Mi smo Ministrstvu za zdravje in ZZZS v okviru Odbora za osnovno zdravstvo večkrat podali predlog, pridite na teren, poglejte, kako se dela, preverite procese, analizirajte delovne procese in ugotovite, kje so rezerve,« je povedala Polona Campolunghi Pegan.
In dodala: »Moti nas tudi, da je naročanje predstavljeno kot problem zdravnikov. Naročanje je logistična storitev. Pričakovali bi, da zanjo poskrbi uprava zavoda. Izkazalo se je, da so zavodi, ki so vzpostavili klicne centre, ta problem uspešno rešili.«
Izpostavila je, da je premalo pozornosti posvečene organizaciji dela, da se premalo predstavi dobre prakse tistih uprav zdravstvenih zavodov, kjer so na tem področju ogromno naredili.
Opozorila je, da živimo v času, ko stvari naročamo na klik in pričakujemo takojšen odziv. Včasih ljudem ni bilo čudno priti ob sedmih zjutraj in čakati do dveh popoldne, danes jim je to nekaj popolnoma nesprejemljivega.
»Kot družba moramo pogledati in si priznati, koliko kapacitet imamo in koliko smo za to pripravljeni plačati,« je izpostavila.
Vabljeni k poslušanju celotne oddaje >>>>