Danes, 19. januarja, se je s predstavitvami projektnih nalog in podelitvijo certifikatov zaključil že šesti 8-modulski izobraževalni program Vodstvene kompetence za zdravnike in zobozdravnike. Letošnji program je zaključilo 12 zdravnikov in zdravnic ter zobozdravnikov in zobozdravnic. V šestih letih izvedbe programa je certifikat prejelo že 87 zdravnikov in zdravnic ter zobozdravnikov in zobozdravnic. Vseh slušateljev je bilo že 111.
Dogodek je potekal v prostorih Zdravniške zbornice Slovenije. Prejemnike je najprej nagovorila predsednica Zdravniške zbornice prof. dr. Bojana Beović, ki je poudarila izjemen pomen dobro izobraženih in usposobljenih zdravnikov in zobozdravnic:
"Lansko leto je Zdravniška zbornica Slovenije spodbudila široko razpravo o načrtih za boljši zdravstveni sistem. O predlogih za odločevalce smo razpravljali na odborih zbornice. Skupščina ZZS je nato na prvo mesto postavila organizacijo naših zdravstvenih ustanov. Če bi se to spremenilo, bi zdravstvo in država naredila velik korak naprej," zato predsednica ZZS upa, da bodo odločevalci prepoznali znanja in veščine, ki so jih pridobili prejemniki listin.
Sledila sta še nagovora red. prof. dr. Tomaža Turka, dekana Ekonomske fakultete na Univerzi v Ljubljani in državne sekretarke na ministrstvu za zdravje Eve Vodnik, ki je dejala:
"Izobraževanje predstavlja temeljni gradnik za napredek in trajnostno rast v vsakem družbenem sektorju, še posebej pa je ključnega pomena v zdravstvu. Izobraževanje je zahtevno, a obenem nujno potrebno za razvoj kakovostnega zdravstvenega sistema, hkrati pa predstavlja tudi temelj za strokovni in osebni razvoj posameznika."
Izobraževalni program je pripravil in ga vsa leta izvaja Zavod za razvoj zdravstvenega managementa (ZRZM) v sodelovanju z Zdravniško zbornico Slovenije. Program je živ in se nekoliko spreminja glede na potrebe in razmere v zdravstvu in svetu. Letos so dodali še vsebine povezane z digitalizacijo v zdravstvu. Predavatelji so priznani univerzitetni profesorji in drugi strokovnjaki s področij, ki so sestavni del vodstvenih kompetenc, zato vedo, katera so tista znanja iz ekonomije, vodenja, kakovosti, prava in komunikacije, ki so potrebna za učinkovito vodenje v zdravstvu.
V tujini je tovrstno izobraževanje in usposabljanje zdravnikov in zobozdravnikov za vodenje zdravstvenih ustanov sistematičen in načrtovan proces. V Sloveniji pa ga je začela sistematično spodbujati Zdravniška zbornica Slovenije.